Video

Track & Trace je donatie

Voor
Unicef

Situatie

UNICEF Nederland heeft de ambitie om op een innovatieve manier haar donateurs te bereiken en aan zich te binden. Om deze ambitie te realiseren is er een innovatieteam gestart die de organisatie op continue basis voorziet van o.a. nieuwe fondsenwervende proposities. Deze ambitie is ontstaan vanuit de behoefte meer aansluiting te vinden bij de veranderende behoeften van potentiële donateurs.

Oplossing

Innovation Booster heeft een innovatieproces vormgegeven waarmee UNICEF Nederland fondsenwervende proposities kan ontwikkelen en testen in 12 weken. Dit innovatieproces is geïmplementeerd door samen met het innovatieteam van UNICEF Nederland proposities te bedenken, ontwikkelen en testen voor de “Young Urban Professional”. 


De propositie “Track & Trace je donatie” was het resultaat van 12 weken lang klantgericht innoveren. Na een succesvolle eerste pilot is de propositie geladen in de wintercampagne van 2019 en dit was tevens de grootste e-mail campagne van het jaar. De campagne werd uitgevoerd door Yourzine en heeft geleid tot een record aantal donaties en sterke verhoging in de engagement rate van donateurs. Als beloning op dit succes is de campagne genomineerd voor de Nederlandse DIA awards en binnen UNICEF International voor de Inspire Awards. 


De nieuw verworven vaardigheden rondom innovatie zijn in de organisatie geborgd door gedurende het 12 weken traject de Innovatie Manager op te leiden middels een “coach de coach” programma alsook het opstellen van een Innovation Governance. Door de inzet van Innovation Booster kan het innovatieteam van UNICEF Nederland voortdurend nieuwe cases ontwikkelen die bijdragen aan de missie van UNICEF: “Zorgdragen voor structurele verbetering in levens van kinderen over de hele wereld.”

Resultaten

  • 100.000+- donaties in Nederland
  • 10x hogere engagement rate dan de benchmark voor e-mail campagnes
  • Propositie genomineerd voor de Dutch DIA Awards en de UNICEF Inspire Awards
  • Een Innovatieproces en Governance waarmee UNICEF Nederland voortdurend waardevolle innovaties kan ontwikkelen
  • Opgeleid innovatieteam in klantgericht innoveren

Geïnspireerd?

Bel een Booster