Video

Gevalideerde producten sneller naar de markt brengen met een nieuwe manier van werken

Voor
Interamerican

Heading

De Griekse markt was na een lange periode zonder investeringen klaar om veroverd te worden op digitaal vlak. Interamerican, dochter van Achmea verzekeringen, stond aan de vooravond van een innovatie-transformatie die het bedrijf het digitale tijdperk in moest sturen. Deze transformatie was nodig om koploper te blijven en om in te kunnen spelen op een snel veranderende markt. Daarnaast wilde Interamerican laten zien dat zij de kennis hadden om in een disruptieve markt succesvol te zijn.  

Ons is gevraagd te helpen op drie vlakken: Interamerican helpen om 50% efficiënter te werken op innovatietrajecten; Interamerican helpen de time to market te halveren; Interamerican voor €10.000.000 aan nieuwe inkomsten helpen.


Oplossing

De Griekse markt was na een lange periode zonder investeringen klaar om veroverd te worden op digitaal vlak. Interamerican, dochter van Achmea verzekeringen, stond aan de vooravond van een innovatie-transformatie die het bedrijf het digitale tijdperk in moest sturen. Deze transformatie was nodig om koploper te blijven en om in te kunnen spelen op een snel veranderende markt. Daarnaast wilde Interamerican laten zien dat zij de kennis hadden om in een disruptieve markt succesvol te zijn.  

Ons is gevraagd te helpen op drie vlakken: Interamerican helpen om 50% efficiënter te werken op innovatietrajecten; Interamerican helpen de time to market te halveren; Interamerican voor €10.000.000 aan nieuwe inkomsten helpen.


Resultaten

Voor de nieuwe aanpak experimenteerden we met innovatiemethodieken, nieuwe stucturen,  afstemmingsritmes met afdelingen en stakeholders, dashboards, interne opleidingen, (potentiële) klanten en interne opdrachtgevers.

Deze gevalideerde aanpak werd een succes. Het diende als basis voor een programma dat door de interne organisatie zelfstandig te draaien en te dragen was.

Twee jaar nadat deze transformatie is ingezet, hebben 18 innovatieteams gezorgd voor een ‘top line’ groei van €6.000.000. (Dit bedroeg €150.000 in het eerste jaar; de verwachte waarde in 2019 wordt geschat op €10.000.000.)

Interamerican is nu marktleider in Griekenland op het gebied van digitale verzekeringen.

Het Imagine platform dat speciaal is opgericht om innovatieve ideeën te initiëren en implementeren, heeft 1000 ideeën gegenereerd, waarvan er 10 zijn uitgewerkt in projecten.

De beweging van de transformatie heeft geleid tot:

160 opgeleide medewerkers

10 medewerkers opgeleid als coach

40 managers die zijn opgeleid om een effectieve manier van evalueren te hanteren


Geïnspireerd?

Bel een Booster