Als je als organisatie goed bent in rekenen met risico, is het soms lastig om nieuwe dingen te doen die onvoorspelbaar zijn. Allianz vroeg dan ook hulp bij het begeleiden van gedreven medewerkers in het realiseren van ideeën met minimaal risico en maximaal business resultaat. Op die manier wil Allianz met haar eigen medewerkers innovaties ontwikkelen die klanten echt willen.
De eersten die hiervoor in aanmerking kwamen waren onderdeel van een team dat een digitale propositie had bedacht voor de opkomende autodeel-markt.
In een eerste verkenning zijn we met een Allianz team en hun idee gestart. Door te experimenteren op methodiek en aanpak hebben we ontdekt op welke manieren binnen het bedrijf kan worden geïnnoveerd en hebben we snel resultaat geboekt. De leringen die we hierin hebben getrokken, zijn vertaald naar een totaalaanpak voor innovatie met een portfolio management en governance die past bij de structuur en cultuur van Allianz Benelux.
Gedragen door de successen van de eerste resultaten hebben we samen met een intern team deze beweging opgeschaald. Binnen het innovatieprogramma worden op drie verschillende niveaus teams begeleid om innovatieve ideeën te valideren en te brengen naar succesvolle marktproposities.