Video

Innovatiemethodiek uitrollen door medewerkers te trainen en coachen

Voor
Allianz

Situatie

Als je als organisatie goed bent in rekenen met risico is het soms lastig om nieuwe dingen te doen die onvoorspelbaar zijn. Allianz vroeg dan ook hulp bij het begeleiden van gedreven medewerkers in het realiseren van ideeën met minimaal risico en maximaal business resultaat. Op die manier wil Allianz met haar eigen medewerkers innovaties ontwikkelen die klanten echt willen.

De eersten die hiervoor in aanmerking kwamen waren onderdeel van een team dat een digitale propositie had bedacht voor de opkomende autodeel-markt.


Oplossing

In een eerste verkenning zijn we met een Allianz team en hun idee gestart. Door te experimenteren op methodiek en aanpak hebben we ontdekt op welke manieren binnen het bedrijf kan worden geïnnoveerd en hebben we snel resultaat geboekt. De leringen die we hierin hebben getrokken, zijn vertaald naar een totaalaanpak voor innovatie met een portfolio management en governance die past bij de structuur en cultuur van Allianz Benelux.

Gedragen door de successen van de eerste resultaten hebben we samen met een intern team deze beweging opgeschaald. Binnen het innovatieprogramma worden op drie verschillende niveaus teams begeleid om innovatieve ideeën te valideren en te brengen naar succesvolle marktproposities.


Resultaten

450 medewerkers hebben deelgenomen aan een op maat gemaakt innovatietraining van 1.5 dag

48 medewerkers hebben deelgenomen aan een intensieve vervolgtraining van 12 weken waarin nieuwe concepten voor Allianz zijn ontwikkeld

12 medewerkers werden opgeleid in de innovatiemethodologie en zijn bevoegd om de kennis door te geven aan andere Allianz-medewerkers

9 nieuwe initiatieven werden gepresenteerd aan het bestuur

1 van deze initiatieven betreft een H3-innovatie die momenteel in de markt wordt geïntroduceerd

Geïnspireerd?

Bel een Booster